Voor De Rode Loper hebben we een nieuwe visuele identiteit ontworpen. De wens van de klant is om het logo naar de huidige tijd te trekken. Er hoeven geen visuele raakvlakken met het oude logo zijn, alleen de kleur rood komt als een (letterlijke) rode draad terug.
Het logo wordt op een unieke manier vormgegeven door middel van typografie en lijnwerk. Dit lijnwerk hebben we doorgetrokken in een gepersonaliseerde iconenset in een nieuw kleurenpalet. Ook voor de fotografie is een mooi concept ontwikkelt, waarbij de vacatures worden uitgebeeld met Haagse leraren voor een rode achtergrond. In combinatie met objecten voor een rode achtergrond levert dit een opvallend beeld op.
De Rode Loper is een samenwerkingsverband van 41 scholen voor voortgezet onderwijs in Den Haag, Rijswijk en Leidschendam-Voorburg. De Rode Loper werkt aan de nieuwe instroom van leraren in het onderwijs én het versterken van de kwaliteit van de mensen voor de klas en schoolleiders. De gemeente Den Haag subsidieert het werk van De Rode Loper. De aangesloten scholen steken er tijd en menskracht in.
Deze opdracht is tot stand gekomen in samenwerking met Cindy Mattijsen van LOU communicatie.