In opdracht van PR-bureau 2twintig uit Rotterdam ontwikkelden wij een infographic voor Mora. Mora maakt vanaf nu gebruik van een eigen dierenwelzijnlabel, genaamd ‘Beter Welzijn’. Het Beter Welzijn label laat zien dat het vlees in deze producten afkomstig is van dieren die onder betere omstandigheden hebben geleefd dan de voorgeschreven Europese wetgeving.
Het is de ambitie om stap voor stap, snack voor snack, producten met een beter dierenwelzijn op de markt te brengen. Mora start met het kippen- en varkensvlees voor de Mora Oven Loempia’s en Mora Kip- en Varkenssaté. Uiteindelijk wil Mora al het kippen- en varkensvlees inkopen op dit verhoogde dierenwelzijnsniveau.
Om visueel te maken welke ontwikkeling Mora doormaakt op dit gebied heeft Mooijontwerp een infographic ontwikkeld, die in een oogopslag de issues laat zien. Afsluitend met de tijdlijn ‘Stap voor stap, snack voor snack’ laten we zien dat dit een doorlopend proces is, waar in de toekomst nog meer informatie aan toegevoegd kan worden.