m
Animated block pattern
Visuele identiteit

Nieuwe visuele identiteit voor PotatoNext 

PotatoNext, The Dutch Potato Cooperation. Onder die naam gaat de nieuwe coöperatie op het gebied van tafelaardappelen van start die Nedato, Agrico en Agrico-dochter Leo de Kock samen hebben opgericht. Deze gezamenlijke coöperatie markeert een belangrijke mijlpaal in de aardappelindustrie en zal het resultaat zijn van een nauwe samenwerking tussen de drie gerenommeerde bedrijven.

Nadat de nieuwe bedrijfsnaam bekend was geworden kon er van start worden gegaan met de ontwikkeling van de nieuwe huisstijl. Hierbij was snelheid voor het ontwikkelen van de visuele identiteit essentieel. Medewerkers, telers en relaties moesten snel op de hoogte gebracht worden en daarmee was voor de directie de uitstraling extra belangrijk. In 2019 heeft Mooijontwerp de gehele visuele identiteit voor Leo de Kock ontwikkeld, dus deze klant in de aardappelindustrie was ons niet onbekend. We konden dus na een briefingsgesprek direct aan de slag met het ontwikkelen van logoconcepten.

Met de nieuwe naam wordt er ook een nieuw logo en een nieuwe huisstijl geïntroduceerd. Het woordmerk en de pay-off complementeren het logo en dragen bij aan de identiteit van het nieuwe gezamenlijke merk. Het nieuwe logo symboliseert het volledige proces van de aardappel, van het planten in de grond tot het geserveerd worden op het bord van de consument. Elk stadium van dit proces heeft bijgedragen aan de keuze van specifieke kleuren die dit merk vertegenwoordigen. Het kleurenpalet weerspiegelt de veelzijdigheid en de natuurlijke oorsprong van de aardappelen. Het beeldmerk toont een ‘infinity’ teken, dat onder andere symbool staat voor samenwerking en verbondenheid. De frisse uitstraling weerspiegelt de moderne aanpak en toewijding aan kwaliteit.

De komende tijd zijn wij druk met het ontwikkelen van diverse middelen in deze nieuwe huisstijl. Super tof om dit wederom voor deze leuke klant te mogen uitvoeren.